Nauka i tehnologija: Mediteranska hrana sprečava rak, kažu eksperti

10/12/2007

Grčki eksperti utvrdili su da mediteranska ishrana sprečava rak. Takođe u vestima iz nauke i tehnologije: skopski državni univerzitet otvorio odeljenje u Dubaiju, a Albanija i Italija potpisale sporazum o saradnji.
photo

[Geti Imidžis]

Grčki eksperti utvrdili su da je mediteranska hrana jedan od razloga što je stopa raka prostate među monasima u manastiru Sveta planina na planini Atos u Grčkoj 4,5 puta niža od svetskog proseka. Ishrana monaha sastoji se od maslinovog ulja i male količine životinjskog mesa, ali je bogata ribom, povrćem i voćem.

***

Skopski državni univerzitet Sveti Ćirilo i Metodije otvorio je svoje prvo odeljenje u inostranstvu. Novo odeljenje počelo je sa radom 1. decembra u Abu Dabiju, u Ujedinjenim Arapskim Emiratima.

***

***

Albanski ministar obrazovanja Genc Polo i italijanski ambasador u Tirani Saba Delia potpisali su u ponedeljak (3. decembar) treći bilateralni izvršni program naučne i tehnološke saradnje. U sklopu tog programa Italija će obezbediti 400 miliona za projekte naučnog istraživanja i aktivnosti u Albaniji.

***

Akademik Georgi Stardelov, 77, izabran je u ponedeljak (3. decembar) za novog predsednika Makedonske akademije nauka i umetnosti. Stardelov je osmi predsednik akademije, a na toj funkciji nasleđuje Cvetana Grozdanova.

***

Slični tekstovi

Loading

USAID i norveška vlada saopštili su u četvrtak (6. decembar) da će finansirati trogodišnji program za povećanje upotrebe informativnih i komunikacionih tehnologija u malim i srednjim preduzećima u Bosni i Hercegovini. Ukupna sredstva za projekat iznosiće 3,4 miliona evra, a biće usmeren uglavnom na kompanije iz sektora poljoprivrede, šumarstva i turizma.

***

Broj korisnika interneta u Bosni i Hercegovini (BiH) povećao se sa 21 odsto u 2006. godini na 29 procenata u 2007. godini, pokazuje istraživanje GfK BiH objavljeno 30. novembra. Broj domaćinstava koja su priključena na internet takođe se povećao na 23 odsto, sa 14 procenata koliko je iznosio pre godinu dana.

(Razni izvori – 03/12/07-10/12/07)

Ovaj tekst naručio je SETimes.com.
Loading

Glasanje

Loading
  • Email to a friend
  • icon Štampana verzija
  • Share/Save/Bookmark.

Pozdravljamo vaše komentare o tekstovima na SETimes-u.

Nadamo se da ćete koristiti ovaj forum da kontaktirate sa drugim čitaocima širom jugoistočne Evrope. Da bi vam to iskustvo bilo zanimljivo, zamolićemo vas da pratite pravila izložena u smernicama vezanim za komentare. Podnoseći komentare vi pristajete na ta pravila. Mada SETimes.com podstiče diskusiju o svim temama, uključujući i one osetljive, postavljeni komentari predstavljaju isključivo stavove osoba koje ih šalju. SETimes.com ne mora da odobrava ili se slaže sa idejama, viđenjima ili mišljenjima izraženim u tim komentarima. SETimes.com pozdravlja konstruktivnu diskusiju, ali ne ohrabruje korišćenje materijala copy-paste metodom, linkova bez propratnog sadržaja i slogana u jednoj rečenici". Ovo je forum koji ima moderaciju. Komentari koji se ocene kao pogrdni, uvredljivi, ili oni koji sadrže psovke, možda neće biti objavljeni.

Smernice za komentare na SETimes-u

Kosovo: Pat pozicija na granici

Kosovo: Pat pozicija na granici

Energija: Pitanja i trendovi

Energija: Pitanja i trendovi

Menjanje percepcija: Žene na Balkanu

Menjanje percepcija: Žene na Balkanu

Balkan na “zelenom putu”

Balkan na “zelenom putu”
Loading
Loading
Loading
Loading

Anketa

EU je nedavno odlučila da odloži dodeljivanje statusa kandidata Srbiji, osujetivši očekivanja da bi do te prekretnice moglo doći ove godine. Koliko je ozbiljna politička šteta po predsednika Borisa Tadića i vladajuću koaliciju?

Vrlo ozbiljna
Ozbiljna
Umerena
Beznačajna
Nema štete



pogledajte rezultate Dodajte komentar