Ştiinţă şi tehnologie: Dieta mediteraneană previne cancerul, declară experţii

10/12/2007

Experţii greci au constatat că dieta mediteraneană previne cancerul. Tot în ştirile din această săptămână: universitatea de stat din Skopie deschide o filială în Dubai, iar Albania şi Italia semnează un acord de cooperare.
photo

[Getty Images]

Experţii greci au constatat că alimentaţia mediteraneană este unul din motivele pentru care rata cancerelor de prostată în rândul călugărilor de la mănăstirea Muntele Sfânt de pe Muntele Athos din Grecia este de 4,5 ori mai scăzută decât media mondială. Dieta călugărilor constă din ulei de măsline şi un consum scăzut de alimente de origine animală, cu un consum ridicat de peşte, legume şi fructe.

***

Universitatea de stat din Skopie, Sf. Cyril şi Methodius, şi-a deschis prima filială în străinătate. Filiala a fost inaugurată în 1 decembrie la Abu Dhabi, în Emiratele Arabe Unite.

***

***

Ministrul albanez al învăţământului Genc Pollo şi ambasadorul italian la Tirana, Saba D'Elia, au semnat luni (3 decembrie) al treilea program executiv bilateral pentru cooperare ştiinţifică şi tehnologică. Conform programului, Italia va asigura 400 mn euro pentru proiecte şi activităţi de cercetare ştiinţifică în Albania.

***

Academicianul Georgi Stardelov, în vârstă de 77 de ani, a fost ales preşedinte al Academiei de Arte şi Ştiinţe din Macedonia luni (3 decembrie). Stardelov este al optulea director al academiei şi în înlocuieşte pe Cvetan Grozdanov.

***

Articole pe aceeaşi temă

Loading

USAID şi guvernul Norvegiei au anunţat joi (6 decembrie) că vor finanţa un program de trei ani pentru sporirea utilizării tehnologiei informaţii şi comunicaţiilor în întreprinderile mici şi mijlocii din Bosnia şi Herţegovina. Suma totală a fondurilor totale alocate proiectului este de 3,4 mn euro, acestea fiind destinate în principal companiilor din agricultură, silvicultură şi turism.

***

Numărul utilizatorilor de internet din Bosnia şi Herţegovina (BiH) a crescut de la 21% în 2006 la 29% în 2007, potrivit unui studiu publicat de GfK BiH în 30 noiembrie. Rata gospodăriilor conectate la internet a crescut de asemenea la 23%, faţă de cea de anul trecut, situată la 14%.

(Diverse surse – 03/12/07-10/12/07)

Acest conţinut a fost comandat pentru SETimes.com
Loading

Votează

Loading

Energie: Probleme şi Tendinţe

Energie: Probleme şi Tendinţe
Loading
Loading
Loading
Loading

Sondaj

Ce instrument de socializare online utilizaţi cel mai adesea?

Facebook
Poznanici
Hi5
Ibox
Altele



vezi rezultatele Adaugă un comentariu (16)

Comentariile d-voastră privitoare la articolele SETimes sunt binevenite.

Sperăm că veţi utiliza acest forum pentru a interacţiona cu alţi cititori din Europa de Sud-est. Pentru ca această experienţă să rămână interesantă, vă rugăm să urmaţi regulile prezentate în politica de comentarii. Prin trimiterea comentariilor vă exprimaţi acceptul faţă de aceste reguli. Deşi SETimes.com încurajează discuţiile pe toate subiectele, inclusiv cele delicate, comentariile postate sunt în mod exclusiv opiniile celor care le-au trimis. SETimes.com nu susţine şi nu aprobă în mod necesar ideile, viziunile sau opiniile exprimate în aceste comentarii. SETimes.com aşteaptă cu plăcere discuţiile constructive, dar descurajează utilizarea de materiale copiate şi lipite, linkuri fără text însoţitor şi sloganuri scurte. Acesta este un forum moderat. Comentariile considerate abuzive, jignitoare sau vulgare nu vor fi publicate.

Politica de comentarii a SETimes