Znanost i tehnologija: Mediteranska hrana sprječava rak, kažu stručnjaci

10/12/2007

Grčki stručnjaci ustanovili su kako mediteranska prehrana sprječava rak. Također u vijestima iz znanosti i tehnologije: Skopsko državno sveučilište otvorilo odjel u Dubaiu, a Albanija i Italija potpisale sporazum o suradnji.
photo

[Getty Images]

Grčki stručnjaci utvrdili su kako je mediteranska hrana jedan od razloga što je stopa raka prostate među fratrima u samostanu Sveta planina na planini Atos u Grčkoj 4,5 puta niža od svjetskog prosjeka. Prehrana fratara sadrži maslinovo ulje i malu količinu životinjskog mesa, ali je bogata ribom, povrćem i voćem.

***

Skopsko državno sveučilište Sveti Cyril i Methodius, otvorilo je svoj prvi odjel u inozemstvu. Novi odjel započeo je s radom 1. prosinca u Abu Dhabiu, u Ujedinjenim Arapskim Emiratima.

***

***

Albanski ministar prosvjete Genc Pollo i talijanski veleposlanik u Tirani Saba D'Elia potpisali su u ponedjeljak (3. prosinca) treći bilateralni izvršni program o znanstvenoj i tehnološkoj suradnji. U sklopu tog programa, Italija će osigurati 400 milijuna eura za projekte znanstvenog istraživanja i djelovanja u Albaniji.

***

Akademik Georgi Stardelov, 77, izabran je u ponedjeljak (3. prosinca) za novog predsjednika Makedonske akademije znanosti i umjetnosti. Stardelov je osmi predsjednik akademije i na toj dužnosti zamjenjuje Cvetana Grozdanova.

***

Slični članci

Loading

USAID i norveška vlada priopćili su u četvrtak (6. prosinca) kako će financirati trogodišnji program za povećanje uporabe informatičkih i komunikacijskih tehnologija u malim i srednjim poduzećima u Bosni i Hercegovini. Ukupna sredstva za projekt iznosit će 3,4 milijuna eura, a bit će uglavnom usmjerena na kompanije iz sektora poljoprivrede, šumarstva i turizma.

***

Broj korisnika interneta u Bosni i Hercegovini (BiH) povećan je sa 21 posto u 2006. na 29 posto u 2007. godini, pokazuje istraživanje GfK BiH objavljeno 30. studenog. Broj kućanstava koja su priključena na internet također je povećan na 23 posto, sa 14 posto prije godinu dana.

(Različiti izvori – 03/12/07-10/12/07)

Ovaj tekst poručio je SETimes.com.
Loading

Glasovanje

Loading
  • Email to a friend
  • iconTiskana verzija
  • Share/Save/Bookmark.

Pozdravljamo vaše komentare o tekstovima na SETimes-u.

Nadamo se kako ćete koristiti ovaj forum za kontakt s ostalim čitateljima diljem jugoistočne Europe. Kako bi vam takvo iskustvo bilo zanimljivo, zamolit ćemo vas da pratite pravila izložena u naputcima vezanim za komentare. Šaljući komentare vi pristajete na ova pravila. Iako SETimes.com potiče raspravu o svim temama, uključujući i one osjetljive, postavljeni komentari predstavljaju isključivo stajališta osoba koje ih šalju. SETimes.com ne mora odobravati ili se slagati s idejama, viđenjima ili mišljenjima izraženim u komentarima. SETimes.com pozdravlja konstruktivnu raspravu, ali ne ohrabruje korištenje materijala copy-paste metodom, linkova bez popratnog sadržaja i slogana u jednoj rečenici". Ovo je forum koji ima moderaciju. Komentari koji se ocijene kao pogrdni, uvrjedljivi ili sadrže psovke možda neće biti objavljeni.

Naputci za komentare na SETimes-u

Kosovo: Pat pozicija na granici

Kosovo: Pat pozicija na granici

Energija: Pitanja i trendovi

Energija: Pitanja i trendovi

Mjenjanje percepcije: žene na Balkanu

Mjenjanje percepcije: žene na Balkanu

Balkan na “zelenom putu”

Balkan na “zelenom putu”
Loading
Loading
Loading
Loading

Anketa

EU nedavno je odlučila odgoditi dodjeljivanje statusa kandidata Srbiji, brišući očekivanja da bi do tog koraka moglo doći ove godine. Koliko je ozbiljna politička šteta po predsjednika Borisa Tadića i vladajuću koaliciju?

Vrlo ozbiljna
Ozbiljna
Umjerena
Beznačajna
Nema štete



Vidi rezultate Dodajte komentar